
No sistēmiskā un geštalta pieejas skatu punkta jebkura organizācija (uzņēmums) ir vienota
sistēma jeb dzīvs organisms, kurš dzimst, aug un attīstās, noveco un var arī nomirt.
Atšķirībā no cilvēka vai jebkuras dzīvas būtnes, organizācijas mūžs nav terminēts laikā. Tā ir radīta ar mērķi vai jēgu un dzīvo tik ilgi, kamēr kādam ir vajadzība pēc tās. Manuprāt, ir jauki apzināties, ka cilvēku varā ir ietekmēt organizācijas mūža garumu. Tomēr - iekļaujoties un darbojoties tajā kādu laiku, - mēs zaudējam objektivitāti un helicopter view jeb spēju novērot organizācijas darbību no attāluma. Saikne ar realitāti palīdz pamanīt, kas patiesībā notiek organizācijā un to, vai tā virzās vēlamajā virzienā. Cilvēciskais faktors jebkurā organizācijā veido savu musturu, jo tajā savijas cilvēciskās, hierarhiskās un biznesa saites.
Supervīzijā, sastopoties ar darbinieku izaicinājumiem, ļoti bieži var konstatēt, ka vislabākais risinājums konkrētā cilvēka grūtībās ir meklējams organizācijas struktūras, biznesa procesu pārmaiņās,
amatu un pienākumu sadalē, kā arī organizācijas vērtībās un kultūrā.
-
90 % gadījumu problēmas izpaužas vienā organizācijas līmenī, taču risinājumi ir rodami citos – augstākos līmeņos
-
problēmu cēloņi visbiežāk atrodami nesakārtotos procesos, neformulētās vērtībās, pašplūsmā atstātā kultūrā, dubultos vēstījumos, kas ietekmē darbinieku apmierinātību, efektivitāti, savstarpējās attiecības, jēgu un labsajūtu
-
jo augstākā līmenī ir konsultantu vai supervizoru intervences, jo augstāka ir problēmu risināšanas efektivitāte
Kādi jautājumi visbiežāk tiek risināti organizācijās ar konsultantu vai supervizoru palīdzību?
-
Organizācijas attīstība, virzieni - misijas un stratēģiskās vīzijas jautājumi, kas skar konkrētu izmērāmu izaugsmi un attīstību
-
Organizācijas vērtību un kultūras jautājumi, kas var palīdzēt sasniegt lielos mērķus
-
Organizācijas mērķu izvirzīšana un visu darbinieku līmeņu iesaistes organizēšana
-
Organizācijas diagnostika
- Kas labi strādā, kas būtu jāmaina vai jāatmet
- Kādi ir organizācijas resursi un kādi ir deficīti -
Organizācijas pārmaiņu procesu plānošana un ieviešana
-
Vadītāju vadītprasmju un komunikācijas uzlabošana, ietverot arī vadītāja sociālās un emocionālas kompetences celšanu
-
Atbalsts visu līmeņu darbiniekiem labbūtības paaugstināšanā